Thursday, November 29, 2012

瓜瓜::30個月


~14kg.


~92cm


早餐食包/食通粉,
下午食飯, 食通粉,
返學有茶點,
晚飯食飯,
臨瞓前最好食奶,
半夜臨天光可能食多次奶.


都仲係鐘意玩車,
鐘意科學館多過海洋公園.


好多時都唔肯自己行,
樓梯,斜路比較吸引。


通常都 1915 瞓到 0700。
冇午睡。

阿瓜語錄
- 會飽同肚餓
- 每一樣嘢都問咩黎架?邊個架?
- 教佢唱小小姑娘,由冇乜聽過到可以獨唱只需兩日
- 開始識睇卡通片,除左反斗車王,功夫熊貓,冰河世紀都好喜愛。
- 分到你我他
--------------
鐘意講: 好得意,忘記左,攪錯左, 好興奮。
我想食咩嘢呢?我想去邊呢?
--------------
最愛的答案: 唔記得!
--------------
瓜自己醒咗,我地兩個仲想瞓。
瓜同我講:唔好瞓啦,會好飽架
然後又同爸爸講:唔好瞓啦,你肚餓啦,去整嘢食啦
--------------
瓜:唔要你,唔要爸爸。
我:唔可以唔要爸爸架,冇禮貌。
瓜同爸爸講:你去食飯啦。你肚餓啦。(暗示爸爸可以離開佢視線範圍。)
--------------
我:媽媽最錫邊個?
瓜:BB
我:咁爸爸最錫邊個?
瓜:媽媽
我:爸爸最錫BB嘛?
瓜:媽媽最錫BB嘛,咁爸爸就最錫媽媽囉!
So sweeetttt...
--------------
瓜食緊kit kat ,
爸爸問佢俾爸爸食得唔得,
瓜話俾媽媽食,
佢同我講,你咬一啖好啦,留番啲俾我呀!
--------------
瓜: 好大風呀,點出街呀?
--------------
瓜: 無端端落雨嘅。
--------------
我:媽媽最錫邊個?
瓜:臭Be
我:係囉,媽媽最錫臭Be囉。
瓜:媽媽,我咁臭你都錫我架?
--------------
公公:邊個似加菲貓?
瓜:姑媽。
公公:姑媽似邊個?
瓜:加菲貓
瓜好高興的講咗幾日。
直到有一日。
公公:唔可以話姑媽似加菲貓架,佢會打你 pat pat 架。
公公:邊個似加菲貓?
瓜:冇人。
公公:姑媽似邊個?
瓜:冇嘢。
--------------------------------------
6 歲前可行的興趣班:
2.5 歲 - 音樂預備班 / 英文戲劇  (夠歲啦, 不過尚未有上其他興趣班的可能.)
3 歲 - 游水, 畫畫, 鋼琴或鼓或單簧管或樂器一種
4 歲 - 溜冰, 跆拳道
5 歲 - 踢躂舞, 跳彈床
6 歲 - 魔術, 騎馬, 劍擊

1 comment:

Anonymous said...

In the cable, the Ambassador prophetically cautioned the coming legal tussle could be perceived as œ ¦the giant American bullies [versus] little Aussie battlers ¦. [url=http://www.ukdresshop.co.uk]Homecoming Dresses[/url]
[url=http://www.expeditionparkaca.com]canada goose vest[/url] A shoe bridge display comes in various sizes and may be several levels high, depending on the amount of items that need to be exhibited.
of relevant competitor's to compete against. http://www.londongenuinepandora.com The dress is made of a super soft merino wool with a boat neck cut as well. Most of the young girls prefer to dress up Halloween sexy costumes or princess and fairy dresses. At the beginning of the on-in, another circle is formed.
This past summer my son, he is 9, decided he wanted to try sleeping without his Pjs since it was really hot and humid so I let him. [url=http://www.femmescanadagoose.com]canada goose doudoune[/url] Her debut album Who You Are is in a dogfight with Adele 21 in the UK charts, thanks to her two smash singles It Like a Dude and Tag.
I used to work at a job where I had to wear a uniform everyday. several years ago, it's luxurious to have a laptop or a computer. Here are some examples of question starters: "How can you explain why…?", "How would you compare…?", "In your owns words, what is…?", "How could you simplify…?", "What is the significance of…?" (Kagan, 1999). [url=http://www.promkleidde.com/]prom kleider lang[/url]

Blog Widget by LinkWithin