Saturday, June 26, 2010

有仔新生活::1Month


終於都一個月啦.

1.
我都好忍得吓,
涼沖咗 7 次左右,
頭只不過洗咗 3 次!
不遑宅女之名~

2.
睡眠長期不足,
唔好以為唔返工係咁瞓,
事實係每日分段睡眠 5 次,
每次 1 個鐘.

3.
唔計去健康院,
出街出過 3 次,
可以出街好開心.

4.
餵人奶真係好忙,
精神壓力又大....
快將我迫瘋 :P

5.
好在星星都幫到手,
都算係咁啦.
-------------------------------------------
1 week
恭喜!歡迎來到生命中挑戰最大的時刻:為人父母。現在,妳的小寶寶大部分時間都在睡覺,而且每二小時或三小時吃一次奶。請利用這相對比較安靜的前幾天好好休息一下,恢復體力。

寶寶天生有許多自動神經反射,可以幫助他們過渡到子宮以外的生活。觸一觸她的臉頰,注意看看她如何把頭朝向妳的手指,以及如何移動她的嘴,就好像在找奶頭一樣呢.這就是所謂的尋乳反射 (rooting reflex)。當奶頭放進她的嘴巴時,她也是天生就知道怎麼吮吸的。如果妳把食指放在她的手心,她會緊緊抓住。如果妳把她直直抱起來,她會移動她的腿,就好像在走路。這些自然反應大部分在出生幾周內就會消失,之後會變成有意識的行為 – 例如,大約在一歲生日時學懂走路。

2 weeks
一整周過去了,是不是好像過了一輩子呢?由於妳的世界縮小到只有睡眠和餵奶等這些重要的事,因此現在時間正以一種全新的方式進行呢。就像妳正在讓自己適應餵奶及較少的睡眠的日子,寶寶也正在讓自己適應他的新世界!他的睡眠很短,醒來就要吃奶,然後再次沉沉入睡。

他不能像大人一樣看東西,但在他生命裡頭幾周,確實可以從視覺上分辨物品了。寶寶最能聚焦在距離 8 到 15 英吋遠的東西上,當妳抱著他時,妳的臉也是在這個距離。研究顯示新生兒對人的臉有偏好,他們也最受鮮明或高對比顏色所吸引,這也就是為什麼許多新生兒的玩具都是黑白圖案的原因。

3 weeks
妳漸漸習慣新生寶寶的生活習慣與個性,他也漸漸知道妳是誰。超過他視野一二英呎以外的世界還是非常模糊,但是妳的臉卻漸漸變得熟悉了。他也可以透過妳的特殊氣味和妳的聲音來認出妳。

每個寶寶的性格都是獨一無二的。有些寶寶平靜溫馴,討人喜歡,有些寶寶對於溫度、聲音或燈光的變化比較敏感。經過這幾周,妳對於自己寶寶的偏好會比之前清楚,但大多數的媽媽還未能完完全全了解寶寶的需要與需求.因此,對於寶寶的反應和行徑會遇上摸不著頭腦的時侯.不必過份擔心,這是非常自然和普遍的情況,因為要完完全全了解寶寶,是需要時間的。

有件事情是在所有寶寶身上都找到的,就是他們會用哭聲來和妳溝通。有時在頭一個月裡,當寶寶安靜且警覺時,妳可能會注意到當寶寶看到妳或聽到妳走近時,他會發出小小的「哦」或「啊」。

4 weeks
妳的寶寶現在可能開始會注意移動的物體,而視線也會跟著走。妳可以試試鍛鍊寶寶這項新技能,例如拿一個玩具緩慢地晃過寶寶的面前,也可以在寶寶面前慢慢地來回地走,來一場小小的「凝視比賽」。妳可以觀察到寶寶的眼神如何與妳交會,並且跟隨著妳的動作。對於稍後會發展的手眼協調來說,這項技能是重要的基礎。

初生的頭兩個月,妳的寶寶也會學把頭抬起,並且穩住一段短時間。從這一點可以看出,寶寶的肌肉已經越來越強壯了。 (有些寶寶能在頭一兩周內就學會抬起頭,但大多數則稍微遲一點才能做到)。

當寶寶醒著的時候,讓他趴著玩耍,這可幫助他鍛鍊頸部的肌肉。尤其在現階段,寶寶會長時間維持仰睡的姿勢;但這一點格外重要:務必記得隨時妥善地支撐住寶寶的頭與頸部。

info from Johnson's Baby

4 comments:

阿儀 said...

恭喜你呀,終於捱過咗一個月!
我仲係處於驚恐期,成日都唔知佢究竟想幾時出嚟...我係超級怕痛的人,我好驚生嘅時候會痛到發癲,早幾日因為腳胯痛(同你一樣果種)所以入院住咗兩晚,已經深深感受到原來生仔要經歷嘅十級痛楚,眼見一個又一個痛不欲生的媽媽叫到聲嘶力竭,自己真係俾佢地嚇親,我想問你當時痛咗幾耐呀?我又聽人講唔洗一見紅就入院,可以等有陣痛先入,係咪真架?我真係好怕住醫院架...我恨不得可以一入院就即生,唔洗等...

芷蔚 said...

唔使擔心, 好快就過架啦, 相比起生仔, 湊仔辛苦好多!
痛不欲生的媽媽叫到聲嘶力竭--> 因為我冇去過產前病房, 所以冇聽過人地叫, 我自己就入到產房至開始痛, 都已經可以聞笑氣啦, 所以比我想像中真係冇咁痛囉.
我應該算快, 痛咗 2 個鐘開始生, 生咗 2 個鐘, 都係 4 個鐘啫.
不過咁, 一來有笑氣啦. 朋友問我激光脫毛痛啲定生仔痛啲, 我覺得激光脫毛好似痛啲囉.
自己生就痛幾個鐘, 開刀仲痛多幾日啦, 唸得生仔都預咗痛架啦, 努力呀!
我就見紅之後沖完涼入院囉, 陣痛都冇留意, 因為唔係好痛. 入咗院先穩陣啲囉, 佢地會幫你測BB心跳/陣痛睇吓生得未架啦.

阿儀 said...

點解你咁好嘅,一入院就去產房?係咪當時你的宮口開夠喇?我見個個都係去產前病房先架喎...眼見佢地都痛到要生要死但果啲護士都唔理,又無幫佢地止痛,又無笑氣聞,真係好鬼死陰功架...
如果你頭搭尾淨係用咗四個鐘咁你真係超級好彩,我見有啲太太真係痛足八個鐘先入產房,所以我都已經同我老公講定唔會再生,哈哈哈!!
我早幾日臨出院前,有位太太入院,佢一見紅就入咗嚟,護士問佢有無陣痛佢話無,有無穿水佢又話無,入到醫院仲可以好開心咁玩iphone同講電話,我都有啲佩服佢,俾著我就唔入院住囉!
雖然我未試過激光脫毛,但我諗你都應該幾忍得痛吓,人人都話生仔係最痛,不過你偏偏相反,哈哈!!
呀,想問你一個問題,佢地喺你生之前有無同你剃下面啲毛架?

芷蔚 said...

我唔係直接入產房, 不過因為產前病房冇位, 我入院的時候已經去產後病房. 個個都生完又或者啱啱入院, 邊有人叫喎. 我見紅入院冇穿水, 入咗院 4 個鐘之後開到2-3度都入得產房啦. 呢幾個鐘瞓吓醒吓咁囉. 但係都痛痛地冇心機打機囉, 雖然我有帶 NDS.
生之前冇剃毛呀, 雖然我見其他人的blog話會有護士幫手剃. 都唔知點解.

Blog Widget by LinkWithin