Wednesday, November 18, 2009

懷孕

過咗三個月, 可以公開.
是預定之內啦,
唔生仔做乜結婚呢?
決定結婚之後當然想拿拿臨生仔.
而且事情俾我想像中容易,
成日都聽人講好努力都冇,
我們都只是等了兩個月,
是很好彩吧?
--------------------------------
舊文, 寫於 2009 年 9 月27 日.

是老虎 bb 啦.
他說我是名副其實的老虎乸.

怕 bb 小氣,
懷孕是秘密不能說.
我已經忍了三日,
別人問了也說是: 不能說的秘密.
他說至少結婚後至公佈.
我們的父母也不知道.
(他的父親知道啦, 他一回家就上香啦.)

驗到的第一反應係: 有冇咁易呀?
點解人地話幾年都不行呢?
你可以 msn 問我 '秘技'. 哈哈.

然後我就擔心去日本冇得浸溫泉, 冇得食魚生.
平時唔可以食生冷嘢, 唔食得芒果, 唔食得 xxx.... 下劃一百樣美食.
然後各位長老就俾啲 '補品' 我飲, 又或者不停要食呢樣食嗰樣.
呢度唔去得, 嗰樣唔做得.
星星話要買本孕婦手冊.
我相信我係一個非常唔聽話的孕婦.

還沒有看醫生,
去完日本先算啦,
但係仲可唔可以去蜜蜜月呢?

原本想叫陳竹竺,
但英文是 chu chu,
實俾人笑啦.
但他仍然堅持 bb 乳名是 瓜瓜 啦.

身體的變化係:
'肚腩' 大咗少少.
個胸漲咗,
非常易攰,
食量差唔多.

成日話懷胎十月,
其實係八個月.
星星上網查一下,
預產期似乎係 5 月 31 日啦.
對唔住啦麥同學,
我個人就好想出席,
但係你要問吓瓜瓜啦.
------------------------------------------
計算預產期方程式
以最後月經的來潮日、月份減三或加九,日數加七,即為預產期。舉例來說:最終月經為四月四日,則預產期為一月十一日;最終月經是一月卅一日,則預產期為十一月七日;最後月經為十二月廿五日,則預產期為十月二日。月經指的是來潮的第一天,不是最後一天,要用農曆,不是用陰曆。
 
這個公式,也是基於孕期為四十週的道理,因此也同樣包含了兩週的尚未受孕期。如果月經週期為卅五天,則排卵日之前有廿一天,而非十四天,因此預產期其實要延後七天;如果週期為四十五天,則預產期要延後十七天,原因是婦女的月經週期雖然有長有短,但是排卵日都是在下次來經之前十四天,也就是說每個人的黃體期(排卵之後到下次來之前),都是兩週左右,濾泡期(排卵之前)則不一定,週期越長者,濾泡期越長,則公式算出預產期,和實際也差越多。
 
如果孕婦的月經週期為四十二天,最終月經日為五月五日,依公式計算,預產期應為二月十二日,但因月經週期不是廿八天,而是四十二天,排卵日延後十四天,因此預產期改為二月廿六日才對,這叫做「矯正的預產期」。
 
由於目前婦產科學認為,懷孕滿卅七週以上,即算足月妊娠,不算早產,而四十二週以上,才叫過期妊娠,因此如果月經週期為廿三到卅五天之間的,其實矯不矯正預產期,影響都不太大,但如月經週期比一般人長上兩、三週以上,而未告訴醫師,沒有更正預產期,則可能造成其實還沒到預產期,卻被誤為已經過期,而接受不必要的處置。
 
告訴你一個最簡單的方式,婦產科醫生都是這麼計算.
最後一次月經的月份+9(月) , 日期 + 7(天)
 例如:最後一次月經是 1月24日,那麼1月+ 9(月)=10(月) , 24日+ 9(天) =33 , 33天 減掉10月份的31天, 預產期就是 11月2日.
又或著 ,另一種方式
最後一次月經的月份 - 3(月) , 日期 + 7(天)
 例如:最後一次月經是 2 月 5 日 ,那麼 2月- 3(月) =11 (月) , 5日+ 9(天) =14 , 預產期就是11月14日.
很簡單的公式喔~
只要記得 + 9 + 7 或著 - 3 + 7 , 就可以自行計算準確的預產期。

資料 from Yahoo Blog

8 comments:

BABY said...

恭喜~恭喜~恭喜你呀~~

kAt said...

嘩,真係恭喜

本來係無端端撞入黎你BLOG,慢慢見住你結婚,懷孕,恭喜恭喜

Sharilyn said...

恭喜, so happy to hear this, 好劲啊!很快就可以怀孕,我就ngam ngam相反,是你勤力还是我懒啊? 嘻嘻

Fish said...

恭喜你!我睇左你的BLOG好耐啦,見住你結婚,懷孕,恭喜晒.

芷蔚 said...

cath, thank you~

Kat, 所以你都睇住我老啦 :p 多謝 :)

sharilyn, 答案係: 懶至有啦. 我地真係好懶! 可能真係啱啱遇著剛剛~

fish, 都多謝你啦~

人生真係估唔到啦, 呢個 blog 由失戀開始. 失戀, 復合, 再失戀, 再由頭開始拍拖結婚生仔啦. 大家都睇住我日過日:D

Miss.W. said...

wahaha...congrats!!! XD

J said...

芷蔚,

諗住祝你新婚愉快,而家真係雙喜臨門,恭喜啊!!
愛美的你,一定係個開心+靚靚的大肚婆。

J

芷蔚 said...

Thank you~ Mrs W.

J, 愛美的大肚婆好難做 :p 要好多時間, 可能我好快都要放棄美架啦. 依家都成日都似烏鴉婆咁走出街, 哈哈~~

Blog Widget by LinkWithin