Saturday, May 16, 2009

爸爸退出了

有天爸爸突然很歉意的跟我說,
他在決定不繼續經營工廠的時候沒有問過我的意見,
因為佢覺得女仔不太適合工廠的模式同埋要長時間內地工作.

其實當時答佢想又死唔想又死.
答想做,
但係結果可能做得唔好而且又有違爸爸想退出的心態.
答唔想做,
佢又可能覺得依家間廠好失禮你咩?
我心裡暗暗慶幸佢冇問我 :p

講真工作咗咁耐,
應該係我去唸究竟可唔可以照顧兩老冇工作後三十年的生活,
而唔係要佢地繼續擔心仔女未來六十年的起居.

佢最終的決定,
我地只可以幫忙分析利害,
而唔係左右佢的決定.

名義上由一個二世祖回歸打工仔,
更加需要努力一些.

4 comments:

Josephine said...

glad that my parents never ask if i'm interested to work in their fields... :P

Jellyfish said...

I'm ok if my dad ask me, coz' i'll just answer no interest directly.

Anonymous said...

換過角度睇
唔使心掛掛
可能都係一件好事

-bro

芷蔚 said...

jo, you are the one child! they dun to ask you at all!

sum, you are the opposite, so many sis/bro ar ma, and coz dad only ask bro, forget to ask me :P

bro, i really think it is good wor~

Blog Widget by LinkWithin